Ułatwienia dostępu

Autoryzowany partner Certum Łódź

e-Doręczenia Certum

 

Skrzynka do e-Doręczeń Certum
– Bezpieczna i Szybka Komunikacja Cyfrowa

Kto musi posiadać skrzynkę e-Doręczeń?

Obowiązkowe terminy wdrożenia:

Od 1 stycznia 2025

  • zawody zaufania publicznego (adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi, notariusze),

  • instytucje publiczne (ZUS, KRUS, NFZ, urzędy administracji państwowej).

Od 1 kwietnia 2025

  • firmy wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).

Od 1 października 2029

  • przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG.

Od 1 października 2026

  • sądy, prokuratura, organy ścigania, komornicy.
Aplikacja Simply Sign, e-podpiselektroniczny.pl

Czym jest skrzynka
e-Doręczeń Certum?

 

Skrzynka do e-Doręczeń Certum to nowoczesne, kwalifikowane narzędzie do wysyłania i odbierania elektronicznych listów poleconych. Dzięki niej przedsiębiorcy, osoby pełniące zawody zaufania publicznego oraz instytucje mogą skutecznie komunikować się z urzędami, firmami i klientami, zachowując pełną zgodność z przepisami prawa.

Opcje e-Doręczenia Certum.
Znajdź najwygodniejszą opcję dla Siebie

Skrzynka e-Doręczenia Certum to skrzynka na elektroniczne listy polecone. Jest dostępna w trzech planach: Free, Standard i Premium. Wszystkie skrzynki oferują bezpłatne przesyłki do administracji publicznej. Plany Standard i Premium zawierają pakiet przesyłek do firm i osób fizycznych w cenie.

Zestaw Certum Standard, e-podpiselektroniczny.pl

4 GB

  • 1 użytkownik
  • Wysyłka do administracji publicznej  bez opłat
  • 0 Liczba przesyłek do firm i osób fizycznych w abonamencie
  • Zakup dodatkowych przesyłek do firm i osób fizycznych
  • 1 Maksymalna liczba jednoczesnych adresatów
  • Eksport przesyłek na dysk
  • Powiadomienia e-mail
Zestaw Certum Mini, e-podpiselektroniczny.pl

8 GB

  • 3 użytkowników
  • Wysyłka do administracji publicznej  bez opłat
  • 100 Liczba przesyłek do firm i osób fizycznych w abonamencie
  • Zakup dodatkowych przesyłek do firm i osób fizycznych
  • 20 Maksymalna liczba jednoczesnych adresatów
  • Eksport przesyłek na dysk
  • Powiadomienia e-mail
Aplikacja Simply Sign, e-podpiselektroniczny.pl

16 GB

  • 10 użytkowników
  • Wysyłka do administracji publicznej  bez opłat
  • 300 Liczba przesyłek do firm i osób fizycznych w abonamencie
  • Zakup dodatkowych przesyłek do firm i osób fizycznych
  • 20 Maksymalna liczba jednoczesnych adresatów
  • Eksport przesyłek na dysk
  • Powiadomienia e-mail
  • Powiadomienia SMS

Weryfikacja tożsamości jest niezbędnym krokiem w procesie ubiegania się o Skrzynkę e-Doręczenia Certum

Weryfikacji tożsamości oraz  usługi weryfikacji tożsamości ipomocy przy aktywacji skrzynki
e-doręczenia Certum u Partnerów są usługami dodatkowo płatnymi. 

Nasza Firma posiada wszystkie niezbędne urządzenia (terminale PAPERLESS) i uprawnienia do weryfikowania tożsamości osób ubiegających się o certyfikat kwalifikowany, dlatego kupując u nas możesz uzyskać pełną obsługę w tym zakresie.

Potwierdzenie tożsamości dla certyfikatu Certum e-podpiselektroniczny.pl, certyfikat kwalifikowany

Metody weryfikacji tożsamości w procesie wnioskowania o skrzynkę e-Doręczeń

Skrzynka e-Doręczenia Certum to Kwalifikowana usługa e-Doręczenia Certum co do zasady (skutku prawnego) jest tożsama z usługą publiczną, a jej zaletą jest możliwość komunikacji z: podmiotami publicznymi oraz podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi. Aby założyć dla skrzynkę dla konieczna jest weryfikacja tożsamości osoby wnioskującej o skrzynkę.
Dostępne są trzy metody weryfikacji: 

Weryfikacja z wykorzystaniem weryfikacji osobistej na osobistym bezpośrednim spotkaniu

Weryfikacja tożsamości odbywa się podczas tradycyjnego spotkania osobistego, gdzie Operator na bezpośrednim spotkaniu dokona weryfikacji na podstawie dokumentu tożsamości.

1) W celu złożenia wniosku o skrzynkę e-Doręczeń należy udać się do Punktu Potwierdzenia Tożsamości (działającego w ramach sieci Partnerskiej Certum) i w asyście uprawnionego Operatora wypełnić wniosek.

2) Na spotkanie osoba wnioskująca musi przygotować:

  • adres email konta w panelu Certum (panel.certum.pl)
  • dane podmiotu prawnego, na który zostanie założona skrzynka – NIP, KRS, REGON;
  • dokument tożsamości – dowód osobisty/ paszport/polską kartę pobytu/mDowód,
  • pełnomocnictwo – wypełnione wg wzoru Certum oraz podpisane zgodnie z zasadami reprezentacji (wzór dokumentu dostępny jest w szczegółach wniosku),
  • inne dokumenty niezbędne do weryfikacji danych zawartych we wniosku oraz określenia roli wnioskodawcy – np. pełnomocnictwo, akt notarialny, potwierdzenie nadania numeru PESEL, akt mianowania, powołanie, legitymacja adwokata itp.

3) W trakcie spotkania z Operatorem zostaną wykonane poniższe kroki:

  • podanie podstawowych danych skrzynki: typ skrzynki, rola wnioskodawcy, identyfikator skrzynki;
  • weryfikacja skrzynki;
  • przekazanie e-kodu;
  • wypełnienie formularza danymi wnioskodawcy;
  • podanie danych podmiotu prawnego;
  • podpisanie wniosku podpisem biometrycznym na ekranie terminala (tabletu) przez osobę wnioskującą o skrzynkę
  • przekazanie wniosku do realizacji
Weryfikacja tożsamości podczas wnioskowania o skrzynkę e-Doręczeń z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego

Osoba składająca wniosek o utworzenie skrzynki w ramach kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia potwierdza swoją tożsamość poprzez kwalifikowany podpis elektroniczny zgodny z eIDAS. Jest to najprostsza i najwygodniejsza opcja utworzenia skrzynki RDE.

1) Wypełnienie wniosku odbywa się na stronie https://panel.certum.pl/ przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego, który zawiera polski PESEL lub numer i serię dowodu osobistego.

2) Aby rozpocząć proces wnioskowania panel Certum pobierze dane z certyfikatu.

3) Użytkownik podpisuje (certyfikatem kwalifikowanym) zgodę na przekazanie danych.

4) W pierwszym kroku wnioskowania należy podać podstawowe dane skrzynki:

  • typ skrzynki;
  • rola wnioskodawcy
  • identyfikator skrzynki;

5) Po podaniu danych nastąpi weryfikacja skrzynki.

6) W przypadku pozytywnej weryfikacji należy wybrać typ skrzynki (Free, Standard, Premium).

7) Dane wnioskodawcy uzupełniane są automatycznie na podstawie weryfikowanego wcześniej certyfikatu. Danych nie można edytować. Użytkownik może uzupełnić brakujące pola w formularzu.

8) Należy zaznaczyć zgody na świadczenie usług oraz przetwarzanie danych osobowych.

9) Jeżeli wniosek nie wymaga dodatkowych dokumentów (np. Pełnomocnictwo), wnioskodawca przechodzi do podpisania wniosku za pomocą certyfikatu kwalifikowanego.

10) W ostatnim kroku odbywa się weryfikacja adresu email oraz weryfikacja dokumentu tożsamości i użytkownik otrzymuje informację na adres email o przekazaniu wniosku do realizacji.

Weryfikacja tożsamości podczas wnioskowania o skrzynkę e-Doręczeń z wykorzystaniem mObywatela.

Osoba składająca wniosek o utworzenie skrzynki w ramach kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia potwierdza swoją tożsamość poprzez aplikację mObywatel lub eDo App i e-dowodu.

1) Wypełnienie wniosku odbywa się na stronie https://panel.certum.pl/

2) Należy zaznaczyć zgody na świadczenie usług oraz przetwarzanie danych osobowych.

3) Przygotuj:
Aplikację mobilną mObywatel

4) Zaloguj się do usługi mObywatel

5) Zeskanuj kod QR aplikacją mObywatel

6) Po podaniu danych nastąpi ich weryfikacja.

7) Następnie należy podać podstawowe dane skrzynki:

  • typ skrzynki;
  • rola wnioskodawcy
  • identyfikator skrzynki;

8) Po podaniu danych nastąpi weryfikacja skrzynki.

Jeżeli wniosek nie wymaga dodatkowych dokumentów (np. Pełnomocnictwo), wnioskodawca przechodzi do podpisania wniosku za pomocą podpisu SMS.

W ostatnim kroku użytkownik otrzymuje informację na adres email o przekazaniu wniosku do realizacji.

Niezbędne dane i dokumenty

Skrzynka e-Doręczenia Certum to Kwalifikowana usługa e-Doręczenia Certum co do zasady (skutku prawnego) by skorzystać z tej ścieżki i zawnioskować o skrzynkę osoby fizycznej jedyne, co potrzebujesz- to nadany Tobie numer PESEL i ukończone 18 lat.

Dodatkowo w zależności od typu skrzynki i roli wnioskodawcy mogą być wymagane dodatkowe dokumenty,
takie jak:
• poprawnie wypełnione i podpisane zgodnie ze sposobem reprezentacji pełnomocnictwo;
• odpis CEIDG z danymi niejawnymi;
• legitymację zawodową. 

Typ skrzynki: osoby fizyczne

 

  • Ważny dokument z nr Pesel: dowód osobisty lub paszport
  • odpis CEIDG z danymi niejawnymi – jeżeli skrzynka jest zakładana dla osoby prowadzącej działalność

rola wnioskodawcy: właściciel działalności gospodarczej

Typ skrzynki: Podmiot prawny
  • Ważny dokument z nr Pesel: dowód osobisty lub paszport
  • pełnomocnictwo (o założenie skrzynki)

rola wnioskodawcy: pełnomocnik;
typ skrzynki: podmiot prawny.

Typ skrzynki: Zawód zaufania publicznego
  • Ważny dokument z nr Pesel: dowód osobisty lub paszport
  • legitymacja zawodowa
    Legitymacja zawodowa powinna zawierać następujące informacje:
    I. imię i nazwisko;
    II. numer legitymacji;
    III. PESEL, jeśli legitymacja go zawiera;
    IV. datę ważności, jeśli legitymacja ją zawiera.

rola wnioskodawcy: osoba wykonująca zawód;
typ skrzynki: osoba wykonująca zawód zaufania publicznego.

Od

roku Pracujemy z Wami

Ponad

Wydanych nowych certyfikatów kwalifikowanych od 2021 roku

Ponad

Odnowionych certyfikatów kwalifikowanych od 2021 roku

Skontaktuj się z Nami

Zgoda na przetwarzanie danych

9 + 6 =

Administratorem Twoich danych osobowych będzie White Brand Justyna Andryszek Przyborowskiego 17 93-162 Łódź, e-mail: admin@whitebrand.pl  Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.

Właścicielem marki
E-podpiselektroniczny.pl jest:

White Brand Justyna Andryszek
Ul. Przyborowskiego 17/10
93-162 Łódź

Odbiór zamówień:

Biuro White Brand
Ul Suwalska 16 lok2
93-176 Łódź
Po uzgodnieniu telefonicznym
pod
tel. +48 536-595-805

e-mail: kontakt@whitebrand.pl