Wymagane dokumenty przy zakupie certyfikatu
Certyfikat uniwersalny
Przeznaczony dla osób podpisujących dokumenty w swoim imieniu
Wymagane dokumenty
Ważny dowód osobisty lub paszport
Dla osób nie posiadających polskiego obywatelstwa dokument tożsamości musi być ważny dłużej niż okres na który wydawany jest certyfikat
Certyfikat z dodatkowymi danymi
Przeznaczony dla osób pełniących funkcje publiczne lub zawodowe
Wymagane dokumenty - przedsiębiorca
Ważny dowód osobisty lub paszport
- Odpis z KRS lub wydruk z CEiDG,
- Potwierdzenie nadania numeru NIP,
- Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
- Zaświadczenie o zatrudnieniu (jeżeli osoba występująca o certyfikat nie jest osobą upoważnioną do samodzielnego reprezentowania danej instytucji)
Dla osób nie posiadających polskiego obywatelstwa dokument tożsamości musi być ważny dłużej niż okres na który wydawany jest certyfikat
Wymagane dokumenty - Instytucja publiczna
- Dokument potwierdzający pełnienie funkcji upoważnionej do reprezentowania danego podmiotu (akt powołania / mianowania / wyboru), dokument musi dotyczyć osoby, która podpisuje w imieniu danej instytucji pełnomocnictwo dla danego Subskrybenta,
- Potwierdzenie nadania numeru NIP,
- Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
- Zaświadczenie o zatrudnieniu (jeżeli osoba występująca o certyfikat nie jest osobą upoważnioną do samodzielnego reprezentowania danej instytucji)
Listy wymaganych dokumentów – przykłady
Przedstawiciel innej osoby prawnej
Na mocy odrębnego pełnomocnictwa jest to inna osoba niż np. prezes zarządu, członek zarządu prokurent (patrz poniżej) na podstawie pełnomocnictwa np. upoważnia się dyrektora ds. personalnych do zawierania z pracownikami umów o pracę w imieniu spółki.
Dokumenty do weryfikacji tożsamości:
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Dokumenty do przesłania do CERTUM PCC:
- pełnomocnictwo,
- odpis z KRS,
- potwierdzenie nadania numeru NIP,
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON.
Przedstawiciel jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej
Np. Dyrektor takiej jednostki (np. szkoły), będącej zakładem budżetowym gminy, upoważnia osobę, np. pracownika Działu Kadr do zawierania umów o pracę w imieniu tej jednostki.
Dokumenty do weryfikacji:
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Dokumenty do przesłania do CERTUM PCC:
- pełnomocnictwo,
- kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji,
- uchwała bądź inna decyzja o powołaniu, mianowaniu na dane stanowisko,
- potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu,
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
Przedstawiciel organu posiadającego osobowość prawną
Prezes zarządu, członek zarządu, prokurent, przewodniczący lub członek Rady Nadzorczej. Na podstawie zapisów w dokumentach takich jak KRS, statutu spółki, wewnętrzny regulamin itp.
Dokumenty do weryfikacji tożsamości:
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Dokumenty do przesłania do CERTUM PCC:
- odpis z KRS,
- uchwała bądź inna decyzja o powołaniu, mianowaniu na dane stanowisko,
- potwierdzenie nadania numeru NIP,
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON.
Przedstawiciel organu nieposiadającej osobowości prawnej
Dyrektor zakładu budżetowego, jednostki budżetowej, dyrektor szkoły podstawowej, która jest zakładem budżetowym gminy, dyrektor szpitala (zazwyczaj na mocy stosownego upoważnienia od prezydenta miasta, burmistrza gminy).
Dokumenty do weryfikacji tożsamości:
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Dokumenty do przesłania do CERTUM PCC:
- kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji,
- pełnomocnictwo,
- uchwała bądź inna decyzja o powołaniu, mianowaniu na dane stanowisko,
- potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu,
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.
Przedstawiciel organu władzy publicznej
Premier, prezydent, burmistrz, wojewoda lub inna osoba, na podstawie stosownego upoważnienia od jednej z wcześniej wymienionych osób, dokonująca czynności w jego imieniu.
Dokumenty do weryfikacji tożsamości:
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
Dokumenty do przesłania do CERTUM PCC:
- kopia dokumentu określającego zasady reprezentacji,
- pełnomocnictwo,
- stosowna decyzja o powołaniu, akt mianowania bądź inny dokument, na podstawie którego osoba ubiegająca się o certyfikat działa w charakterze organu władzy publicznej,
- potwierdzenie nadania numeru NIP reprezentowanego podmiotu,
- zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON reprezentowanego podmiotu.